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Yvonne (36-40)
DeutschlandAus Deutschland
Verreist als Paar • Oktober 2011 • 2 Wochen • Strand
Leider nachgelassen
3,8 / 6

Allgemein
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Gut

Das Hotel ist sehr modern und futuristisch. Es wirkt sehr kalt und verlassen. Das Hotel wird zum Leben erweckt, wenn es um das Frühstück oder Abendessen geht. Während unserem Aufenthalt von 11 Tagen wurde leider nicht immer gesaugt(max. 2 Mal). Bei dem hellen Teppichboden gab es starke Verschmutzungen. Zufälligerweise waren wir bei der Reinigung unseres Zimmers auf dem Balkon und stellten fest, das die Reinigungsdauer unseres Zimmers ganze 3 volle Minuten dauerte. Wir haben gehofft, das wir vor der Abreise einen Bewertungsbogen ausfüllen können, dies scheint das Hotel nicht mehr nötig zu haben. Wir hatten ein Superior Zimmer mit HP gebucht. Die Gästestruktur war sehr gemischt, nach Nationalität und Altersdurchschnitt. Wir waren MItte Oktober auf Rhodos. Der Wettergott war nicht unbedingt auf unserer Seite. Trotzallem ist Rhodos eine wunderschöne Insel. Das Hotel ist auf jeden Fall nicht für Kinder geeignet, eher für Paare die absolute Ruhe bevorzugen.


Zimmer
  • Eher gut
  • Wir hatten ein Superior Zimmer mit Meerblick im Haupthaus gehabt. Das Zimmer ist sehr großzügig und zeitgerecht eingerichtet. Wir fanden, das zu wenige deutsche Kanäle (es waren nur 3, wovon nur 2 gingen) vorhanden waren. Die Sauberkeit der ZImmer , wie bereits mehrfach erwähnt, 3 Minuten.


    Restaurant & Bars
  • Eher schlecht
  • Die Anzahl der Bars ist nicht schlecht, aber was nützen diese, wenn alles geschlossen sind. Die Qualität war nicht schlecht, aber dafür war die Auswahl fast immer gleich. Die Atmosphäre in dem Hotel ist eher kühl, außer man sitzt draußen. Vorallem beim Abendessen wird man sehr schnell abgefertigt. Man ist bereit den 4-fach überteuerten Wein zu bestellen, da es für ein 5 Sterne Hotel preismäßig üblich ist, aber leider wird dieser Wein von den Kellnern sehr zügig immer wieder serviert. Mit anderen Worten, je voller das Hotel,je schneller wird man abgefertigt.


    Service
  • Eher gut
  • Die Freundlichkeit des Personals ist gut. Die Zimmerreinigung war sehr schlecht. Wie oben schon einmal erwähnt, wurde nicht Staubgesaugt, und für uns ein Rätsel wie man ein so großes Zimmer mit Bad innerhalb von 3 MInuten "säubern" kann.


    Lage & Umgebung
  • Gut
  • Das Hotel liegt sehr nah am Wasser. Leider ist der Strand sehr steinig, was uns aber nicht gestört hat. Es wären Strandschuhe für ins Wasser zu empfehlen.


    Aktivitäten
  • Eher schlecht
  • Beliebte Aktivitäten

    • Strand

    Im Oktober findet keinerlei Animation statt. Für ein 5 Sterne Hotel unüblich. Es wäre schön für ein 5 Sterne Hotel, wenn der Internetzugang ohne zusätzliche Kosten wäre. Der Pool ist sehr großzügig. Das Meerwasser ist sauber. Die Strandqualität ist sehr rauh. Badeschuhe sind zu empfehlen. Liegestühle und Sonnenschirme waren immer vorhanden.


    Preis-Leistungs-Verhältnis: Eher gutHotel entspricht der KatalogbeschreibungHotel wirkt schlechter als angegebene Hotelsterne
    Infos zur Reise
    Verreist als:Paar
    Dauer:2 Wochen im Oktober 2011
    Reisegrund:Strand
    Infos zum Bewerter
    Vorname:Yvonne
    Alter:36-40
    Bewertungen:4
    Kommentar des Hoteliers

    Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to bring your feedback to our attention. We are always concerned to note there were some reasons to be disappointed with your stay at Elysium and would like to apologize for any inconvenience caused. Without wishing to be unsympathetic the majority of the guests that stayed in the same period as you, do not seem to share the same problems or opinion about our resort as per the various reviews posted on HolidayCheck during October 2011. While we are most concerned and deeply sorry should you have experienced a bad service from our housekeeping department, we find it very hard to believe that your room was only vacuumed 2 times during your 11 night stay and that the carpet in your room was dirty. We value all guests’ comments and would like to assure you that the hotel’s cleanliness is of paramount importance to us and this is reflected by the excellent feedback received in this field by nearly all the hotel guests since the hotel’s opening. For the record, our housekeeping team spends a minimum of 30 minutes cleaning time on a standard room and feel that the 3 minutes mentioned is a grossly exaggerated statement. We understand that if you were inside the room the cleaning ladies may have hurried up with the cleaning process so as not to disturb you but even in this case a 3 minute maid service seems an over stated, unfortunate and certainly isolated event. Please also note that we always encourage guests to inform us of any issues on the spot so as to give us the chance to resolve them in swift and professional manner. Should our departmental managers (in this case the guest relations manager, rooms division or chief housekeeper) fail to resolve a situation, a guest can always fill in a complain form that is available on the guest relations desk or through your holiday company’s representative. We are also sorry to note that the beach bar was not operational during your stay, however we would like to stress that this was down to bad weather conditions. Senses Café Bar and Crystal lounge bar were all operational instead. Furthermore, we are sadden to note that you felt that the service was rushed during dinner as well as for any negative impacts this may had on your meal experience. We can only stipulate however that this may have been an isolated event and as previously stated we strongly encourage guests to report any issues directly on either the maitre d’ of the hotel or the Food & Beverage manager that are always present during service hours so as to rectify any problems when and if they occur. Having said that, we would like to note that we speak on a daily basis with the majority of our guests and according to our internal records for the period of your stay we do not seem to have enough complains to suggest an issue with the service levels at the Emerald main restaurant. As far as our entertainment program is concerned we would like to note that the hotel features discreet entertainment that includes various shows, themed nights and daily activities that are harmonically combined in such a way so as not to disrupt the tranquility and relaxation of our guests. We understand that such a program may not be suitable to everyone’s taste and often gets misunderstood when compared with the traditional animation / entertainment program offered in most resorts. We are hospitality professionals and dedicated to servicing our guests and learning through the feedback we receive and therefore would like to thank you for raising those issues with us. Rest assured that the points mentioned in your review had been investigated and brought to the attention of all related managers. Once again, thank you for choosing to stay at the Elysium Resort & Spa and very much hope that perhaps you might consider revisiting in our resort at some point in the future. Best Regards, Elysium Resort & Spa Customer Services Department

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